Ik heb een andere vraag

Vragen, opmerkingen, ideeën? We horen graag van je. Je kunt ons altijd bereiken via help@cheqi.nl.

veelgestelde vragen

Werkt het ook met buitenlandse of zakelijke bankrekeningen?

Nee, op dit moment werkt Cheqi alleen met Nederlandse banken en de iDeal betaalmethode.

Wat gebeurt er als het Cheqi niet wordt opgehaald?

Als degene aan wie je het Cheqi hebt gestuurd deze niet ophaalt dan krijg jij als verzender het geld na drie maanden automatisch teruggestort. Het geld komt dus altijd bij de ontvanger of terug bij jou.

Hoe betaal ik een Cheqi?

Het Cheqi wordt meegestuurd met het cadeau. De ontvanger scant de QR-code op het Cheqi en identificeert zichzelf. Daarna krijg jij een e-mail waarmee je het bedrag van het Cheqi daadwerkelijk kunt betalen.

Hoe ziet het Cheqi er uit?

Het Cheqi wordt als QR-code met het cadeau meegestuurd. De ontvanger scant de QR-code en identificeert zich.

Hoe werkt een Cheqi via een partner?

Je hebt de mogelijkheid om via partners en Cheqi te versturen; bijvoorbeeld als extraatje bij een cadeau. Na de keuze voor het cadeau kies je voor de extra optie om een Cheqi mee te sturen. De partner zorgt vervolgens voor het versturen van het Cheqi.

Ik heb een andere vraag

Vragen, opmerkingen, ideeën? We horen graag van je. Je kunt ons altijd bereiken via help@cheqi.nl.

Het Cheqi is nooit aangekomen

Heb je een vraag over je bestelling? Je kunt ons altijd bereiken via help@cheqi.nl.

Hoe weet ik of het Cheqi is aangekomen?

De Cheqi-app geeft een seintje als het Cheqi verzonden is en als het geld door de ontvanger is opgehaald. Let op: zet wel je push notificaties aan in de app.

Is het veilig om te betalen via Cheqi?

Ja, dit is veilig. Je rekent het Cheqi af met iDeal. Het geld wordt vastgehouden op een aparte rekening totdat de ontvanger het geld heeft opgehaald. Het beheer van deze rekening voldoet aan alle wettelijke eisen.

Wat gebeurt er als het Cheqi niet wordt opgehaald?

Mocht de ontvanger het Cheqi niet accepteren of het geld niet ophalen, dan storten wij het bedrag na 3 maanden automatisch terug op jouw bankrekening.

Wat gebeurt er met het geld dat voor de ontvanger bestemd is?

Het geld wordt vastgehouden op een aparte rekening totdat de ontvanger het geld heeft opgehaald. Cheqi heeft geen toegang tot dit geld. Deze rekening wordt beheerd door een partner die voldoet aan alle wettelijke eisen.

Wat als ik een Cheqi cadeau wil geven als ik naar de verjaardag toe ga?

Laat het Cheqi simpelweg op jouw eigen adres bezorgen. Neem het Cheqi mee naar de verjaardag en verras de jarige met een leuk cadeau.

Moet ik een account aanmaken en wat gebeurt er met mijn gegevens?

Bij Cheqi heb je geen account nodig. We slaan alleen de gegevens van je op die we nodig hebben om het Cheqi te versturen. In ons privacy statement lees je alle details.

Werkt het ook met buitenlandse of zakelijke bankrekeningen?

Nee, op dit moment werkt Cheqi alleen met Nederlandse banken en de iDeal betaalmethode.

Hoe stuur ik een e-Cheqi?

Je kunt in de Cheqi-app ook een digitaal Cheqi sturen. Wij noemen dat een e-Cheqi. Kies in de app voor ‘e-Cheqi’, vul de naam van de ontvanger in, kies een bedrag en verstuur je e-Cheqi. Dit is een digitale link die je via bijvoorbeeld Whatsapp, e-mail of Instagram kun versturen. Zodra de ontvanger zich heeft geïdentificeerd krijg je een notificatie in de Cheqi-app en kun je het bedrag van het Cheqi daadwerkelijk betalen. Je doet dat snel en veilig via iDeal, net zoals je betaalt bij een online winkel.

Hoe stuur ik een Cheqi?

In de app kies je een bedrag dat je iemand wilt geven. Je kiest vervolgens een toepasselijke kaart, bijvoorbeeld voor een verjaardag, en eventueel een cadeau. De postbode bezorgt het Cheqi op ieder adres in Nederland.

Wat is Cheqi?

Cheqi is een cadeau-app waarmee je simpel geld verstuurt. In de app kies je een bedrag dat je iemand wilt geven. Je kiest vervolgens een geschikte kaart, bijvoorbeeld voor een verjaardag, en eventueel een cadeau. De postbode bezorgt het Cheqi op ieder adres in Nederland. Om het geld op te halen scant de ontvanger de QR-code op de achterkant van het Cheqi. Het geld wordt vervolgens overgemaakt naar de rekening van de ontvanger. Het is ook mogelijk om een e-Cheqi te versturen, bijvoorbeeld per Whatsapp of e-mail.

Jullie zeggen dat het Cheqi al is opgehaald.

Controleer altijd eerst of het geld al op je rekening staat. Let op, dit kan een werkdag duren. Staat het geld niet op je rekening? Neem dan contact met ons op die help@cheqi.nl.

Hoe lang duurt het voordat ik het bedrag van het Cheqi krijg?

Nadat je het Cheqi hebt opgehaald staat het geld de eerstvolgende werkdag op je rekening.

Hoe maken jullie het geld over?

De eerste keer dat je een Cheqi ontvangt, vragen wij je om je te identificeren. Dit doe je door 1 cent over te maken. Op die manier weten wij op welke rekening het geld overgemaakt kan worden.

ervaringen

Geld vragen is altijd een beetje gênant. Dat is nu gelukkig opgelost. Als iemand vraagt wat ik voor mijn verjaardag wil zeg ik tegenwoordig: doe mij maar een Cheqi.

Judith(34), Amersfoort

Ik kwam er op vakantie achter dat ik de verjaardag van mijn nichtje vergeten was. Ze woont op kamers, dus kan altijd wel een extraatje gebruiken. Ik heb haar snel een Cheqi gestuurd. Erg handig.

Ibrahim(22), Amsterdam

Mijn schoonzus is onlangs bevallen van haar tweede meisje. Ik heb haar verrast met een geldbedrag en een chocolaatje. Ze was er erg blij mee.

Esther(27), Havelte
Over CheqiGebruiksvoorwaardenPrivacyverklaringWerken bij CheqiPers / mediaPartnersDownloadZakelijk
Copyright © 2021 Cheqi B.V.